Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργου, σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος σημείωσε σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη ότι τη σχετική απόφαση έχει ήδη υπογράψει ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.

Ο οδικός άξονας αποτελεί κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), αλλά αφαιρέθηκε βάσει του νόμου 4219/13 για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών έργων παραχώρησης. Το έργο  είναι προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί κατά 25% και θα δημοπρατούνταν τον Ιούλιο του 2014 από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός ανετράπη και η νέα διοίκηση του αρμόδιου υπουργείου έχει αποφασίσει να “σπάσει” τον οδικό άξονα, μήκους 75 χλμ, σε έως οκτώ τμήματα. Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση του άξονα είναι να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ 2014-2020.

Με την κατάτμηση του έργου σε πολλές και διαφορετικές εργολαβίες, στο όνομα της μάχης με τα μεγάλα συμφέροντα που έχει κηρύξει ο Χρ. Σπίρτζης, διαφωνούν στελέχη των κατασκευών. Και αυτό επειδή θεωρούν ότι θα είναι προβληματικός ο έλεγχος της προόδου εργασιών οκτώ διαφορετικών κομματιών, ενδεχομένως από ισάριθμους διαφορετικούς αναδόχους. Και αυτό θα μπορούσε να καθυστερήσει σημαντικά την πρόοδο υλοποίηση του άξονα, όπως αναφέρουν.

Εκπέμπει sos η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Και τη στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο εξαγγέλλει νέα έργα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπέμπει sos καθώς η κεντρική κυβέρνηση έχει παγώσει τη χρηματοδότηση των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ και ΕΠΕΡΑΑ. Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, ζητά την άμεση αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ, ΕΠΕΡΑΑ, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων.

“Η Περιφέρεια βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο αδιέξοδο με την αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής οικονομικών υποχρεώσεων, λόγω σημαντικών καθυστερήσεων πίστωσης των λογαριασμών των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ, ΕΠΕΡΑΑ, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. Συνέπειες της ελλιπούς χρηματοδότησης είναι να παραμένουν απλήρωτοι οι εργολάβοι, να στενάζουν οι τοπικές οικονομίες και τα έργα να παραμένουν βαλτωμένα και ημιτελή” σημειώνει.

Επιπλέον, σύμφωνα με όσα αναφέρει, επιβαρύνεται η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας και με εκατοντάδες χιλιάδες τόκους υπερημερίας, λόγω της καθυστέρησης καταβολής των χρημάτων χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου. “Τα οποία καλούμαστε “να πληρώσουμε από δικούς μας πόρους την καθυστέρηση της χρηματοδότησης. Και όταν λέμε δικούς μας πόρους εννοούμε τους ανύπαρκτους επενδυτικούς ΚΑΠ” εξηγεί.

“Είναι ανάγκη να εξοφληθούν οι επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους αλλά και την ανάγκη ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων ώστε να μην έχουμε εγκαταλελειμμένα και ημιτελή έργα και τη δημιουργία νέου χρέους προκαλώντας συνθήκες ασφυξίας στην Περιφέρεια μας. Η αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης είναι άκρως επείγουσα επιτακτική και ζωτικής σημασίας για την συνέχιση της λειτουργίας μας ” καταλήγει.

Δημ. Δελεβέγκος-capital.gr