Σε θρίλερ εξελίσσεται η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων της χώρας, μεταξύ των οποίων η Ιόνια Οδός και ο Ε-65 καθώς το ελληνικό δημόσιο είναι υποχρεωμένο να βρει το ποσό των 600 εκατομμυρίων για την αποπεράτωσή τους.

Το κονδύλι αυτό δεν υπάρχει και είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί από το νέο ΕΣΠΑ, καθώς τα χρήματα για τις υποδομές της νέας προγραμματικής περιόδου είναι ελάχιστα.

Το γεγονός δε ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εκκρεμότητα δεκάδες έργα του ΕΣΠΑ, τα οποία θα οδηγηθούν ως «γέφυρα» στο νέο πρόγραμμα, κάνει τα πράγματα ακόμη δυσκολότερα, για το σύνολο των υποδομών.

Ήδη ο Υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, απέκλεισε ουσιαστικά την προοπτική χρηματοδότησης των οδικών αξόνων από κοινοτικά κονδύλια, χωρίς όμως προς το παρόν να προσδιορίζεται οποιαδήποτε άλλη πηγή χρηματοδότησης.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης σε δηλώσεις που έκανε σημείωσε ότι η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη από τη στιγμή που δόθηκε παράταση μέχρι το 2017 για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων.

Τόνισε δε ότι μία εφικτή λύση θα ήταν η παράταση στην ολοκλήρωση του παρόντος ΕΣΠΑ, αίτημα το οποίο πρέπει να διεκδικηθεί από την Κοινότητα.
«Είναι η μόνη λύση για το “Γόρδιο Δεσμό” που έχουμε για τα μεγάλα έργα. Τότε σίγουρα θα ολοκληρωθούν αυτοί οι δρόμοι και θα μείνουν ελάχιστα πράγματα που θα μπορούν να αντιμετωπιστούν και από άλλους πόρους. Εάν αυτό δεν γίνει, το σίγουρο είναι ότι – παρά τα όσα λέει ο κ. Σταθάκης- τα έργα αυτά θα μεταφερθούν σε επόμενο ΕΣΠΑ και δεν θα υπάρχει πρόγραμμα υποδομών για την περίοδο 2014-2020 στα τομεακά των αρμοδίων υπουργείων»., υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης.

Ο Περιφερειάρχης άσκησε κριτική στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, σημειώνοντας ότι οι χειρισμοί που ακολουθούνται αυξάνουν τα προβλήματα, ειδικά στην υλοποίηση των κοινοτικών προγραμμάτων.

«Μου προξενεί εντύπωση η ελαφρότητα, με την οποία έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Υποδομών, το ζήτημα των αυτοκινητοδρόμων. Στην αρχή έψαχναν να αλλάξουν τις παραχωρήσεις, μετά αυτό τέλειωσε και αντί να ασχοληθούν επί τόπου για το που υπάρχουν προβλήματα, για το σε ποιά τμήματα δεν έχουν παραδώσει μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για το που δεν παραδόθηκαν εκτάσεις επειδή δεν προχώρησαν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης κλπ., έθεσαν μόνο τις παρατάσεις. Νόμισαν ότι αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος, δείχνει ότι δεν ασχολήθηκαν με το πως δουλεύουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα και οι χειρισμοί αυτοί δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα και στην πατρίδα και στην υλοποίηση των μεγάλων αυτών έργων. {…} Το Υπουργείο Υποδομών μέχρι σήμερα, σε τίποτε δεν είδαμε να αντιδράσει όπως θέλαμε, είτε στις καταστροφές, είτε σε οτιδήποτε άλλο αφορά την πατρίδα και είναι πολύ μακριά από τα τεκταινόμενα», ανέφερε στη δήλωσή του.

 

Αρχική

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Για άρθρα που αναδημοσιεύονται και αναγράφεται η πηγή τους δεν φέρουμε καμμία ευθύνη, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.