Μάχη για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα το Φθινόπωρο του 2016 αν και καταγράφονται προβλήματα με ιδιοκτήτες οικοπέδων και αρχαιολογία. Στο παρά πέντε λύνεται το πρόβλημα με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Δεκατρείς οικοπεδούχοι που δεν συμφωνούν με την αποζημίωση για την απαλλοτρίωση των ακινήτων τους, και οι καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές έρευνες εμποδίζουν τα έργα στην Ολυμπία Οδό αν και έχουν περάσει σχεδόν οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και περίπου 15 χρόνια από την εκκίνηση των διαγωνισμών για τους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης.

Όπως επισημαίνεται από το πρώην υπουργείο Υποδομών, «παρότι το 100% του χώρου εκτέλεσης του έργου, όπως αυτός προσδιορίστηκε το 2008, έχει παραδοθεί με συντελεσμένη απαλλοτρίωση εν τούτοις εξακολουθούν να υπάρχουν σποραδικές ιδιοκτησίες για τις οποίες το Δημόσιο προσφεύγει σε χρονοβόρες διαδικασίες αποβολής δυστροπούντων ιδιοκτητών. Ο συνολικός αριθμός αυτών των ιδιοκτησιών δεν υπερβαίνει τις 13 ιδιοκτησίες, η διαδικασία αυτή ήδη δημιουργεί καθυστερήσεις στο έργο».

Επιπλέον, «κατά την τριετή περίοδο διακοπής των εργασιών 2011-2013, διενεργήθηκε μεγάλο μέρος των αρχαιολογικών ανασκαφών, αλλά ακόμα και σήμερα, επτά χρόνια μετά την έναρξη του έργου, εξακολουθούν να υπάρχουν χώροι που δεν έχουν παραδοθεί από την αρχαιολογία».

Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί περίπου το 67% περίπου του συνολικού φυσικού αντικειμένου. Από την επανεκκίνηση έχουν επιτευχθεί η 3η και η 4η Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία (ΑΤΠ) που αφορούν την υποβολή των φακέλων ασφαλείας για την αδειοδότηση των σηράγγων στα Υφιστάμενα Τμήματα και την εκπόνηση των υπολειπομένων Μελετών για το τμήμα Πάτρα – Πύργος (3η ΑΤΠ) καθώς και την ολοκλήρωση των εργασιών στα Υφιστάμενα Τμήματα (4η ΑΤΠ).

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, όπως προέβλεπε η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης, το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, μήκους 120 χιλιομέτρων προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να αποδοθεί σε κυκλοφορία στις αρχές του 2016, αλλά θεωρείται σίγουρη η παράταση, όπως και στους υπολοίπους οδικούς άξονες.

Στο υπουργείο εκτιμούν πως «είναι εφικτό να ολοκληρωθεί το έργο μέσα το Φθινόπωρο του 2016. Και τούτο διότι πρόσφατα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Χρ. Σπίρτζη επιλύθηκε το χρονίζον πρόβλημα των εμπλοκών του αυτοκινητοδρόμου με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) στις περιοχές Άσσος, Περιγιάλι, Καθαρονέρι και Μελίσσι Κορινθίας καθώς και τις Καμάρες Αχαΐας).

Οι εργασίες αυτές, στα σημεία που ενώνεται ο οδικός άξονας με το σιδηροδρομικό δίκτυο αφορούσαν την ΣΓΥΤ και για διάφορους λόγους δεν μπορούν να εκτελεστούν από την ΕΡΓΟΣΕ. Παράλληλα υλοποιούνται και οι εργασίες ευθύνης ΕΡΓΟΣΕ στις λοιπές θέσεις εμπλοκής της ΣΓΥΤ με τον Αυτοκινητόδρομο (στις περιοχές Συκιά, Ξυλόκαστρο και Δερβένι) μέσω της ΜΕΤΚΑ αναδόχου της εργολαβίας υπολειπομένων εργασιών της ΣΓΥΤ στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.

 

Home