Δεν αρκεί να περιορίσετε ή να σταματήσετε τελείως τη ζάχαρη από ροφήματα ή να μην τρώτε γλυκά αν θέλετε να χάσετε βάρος ή να προσέξετε τη διατροφή σας.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πολλά τρόφιμα που καταναλώνετε καθημερινά, ακόμα και τα ολικής άλεσης ή τα φρούτα, περιέχουν ζάχαρη. Ενημερωθείτε λοιπόν για την ποσότητα ζάχαρης που κρύβουν διαβάζοντας προσεκτικά τη συσκευασία. Ενδεικτικά αναφέρουμε πέντε από τις υγιεινές τροφές που μπορεί να καταναλώνετε χωρίς όμως να γνωρίζετε ότι έχουν ζάχαρη.

1.Αποξηραμένα φρούτα: Οι σταφίδες, τα μούρα, τα δαμάσκηνα και άλλα φρούτα που βρίσκουμε σε αποξηραμένη μορφή έχουν ζάχαρη-αναφέρεται και στη συσκευασία- ενώ υπάρχουν και χωρίς ζάχαρη. Αν δεν προσέξετε μπορεί να προσθέσετε 6 κουταλάκια ζάχαρη για κάθε μισή κούπα φρούτων που τρώτε.

2.Μπάρες δημητριακών: Μπορεί να θεωρούνται μια υγιεινή επιλογή όμως εκτός από τις φυτικές ίνες που περιέχουν, έχουν και 4 διαφορετικά είδη ζάχαρης. Γι’ αυτό πριν ενδώσετε, ελέγξτε τις θερμίδες.

3.Γιαούρτι: Πολλοί επιλέγουν το γιαούρτι να το τρώνε με μέλι, φρούτα ή ξηρούς καρπούς. Αυτός όμως ο συνδυασμός προσθέτει στον οργανισμό εκτός από έξτρα θερμίδες και πολύ ζάχαρη. Οπότε προσοχή στους συνδυασμούς αλλά και στις συσκευασίες ( αν το παίρνετε έτοιμο).

4. Σταρένιο ψωμί:Τα περισσότερα συσκευασμένα ψωμιά περιέχουν ζάχαρη και συντηρητικά όση και το λευκό ψωμί. Δύο φέτες μπορεί να περιέχουν πάνω από δυο κουταλίτσες ζάχαρη για αυτό προτιμήστε ψωμί χωρίς γλουτένη ή από αλεύρι καρύδας!

5. Τσάι: Το πράσινο τσάι ενδείκνυται ειδικά στις δίαιτες. Αν το πίνουμε όμως σκέτο, και όχι με ζάχαρη ή άλλο γλυκό υποκατάστατο ζάχαρης. Όσο για τα συσκευασμένα, όπως τα περισσότερα αναψυκτικά, έτσι και το τσάι, περιέχει γλυκαντικά. Οπότε προσοχή στην κατανάλωση.

Όσον αφορά τις σάλτσες, αν τις φτιάχνετε μόνες σας αποφύγετε να προσθέτετε ζάχαρη στο τέλος για νοστιμιά ενώ αν τρώτε έξω ή παραγγέλνετε, μην τις προτιμάτε καθώς περιέχουν εκτός από ζάχαρη και πολύ βούτυρο.Το ίδιο ισχύει και για τις έτοιμες που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.