Η πρώτη παρουσίαση του νέου Baleno της Suzuki ταυτίζεται και με το ξεκίνημα των πωλήσεων του σούπερ μίνι της ιαπωνικής φίρμας, που έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς.

Το Baleno λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του 2015 στην Ινδία, όπου η Suzuki είναι ο κυρίαρχος της αγοράς, και έχει ήδη τύχει θερμής ανταπόκρισης, καθώς μέχρι τον Ιανουάριο του 2016, οι συνολικές πωλήσεις έχουν φτάσει τις 31.000 μονάδες, ενώ αναμένεται ακόμα η παράδοση πολλών παραγγελιών.

Το νέο hatchback κατασκευάζεται στην Ινδία από τη Maruti Suzuki, μια από τις άριστες τεχνολογικά παραγωγικές βάσεις για αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς και θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες, ανάμεσά τους και η Ιαπωνία και οι αγορές της Ευρώπης.

Το Baleno έρχεται να γεφυρώσει την απόσταση μεταξύ Swift και S-Cross, όντας ένα ακόμα σούπερ μίνι της φίρμας, που θα είναι άμεσα ανταγωνιστικό με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας. Με μήκος σχεδόν 3,995μ. και μεταξόνιο 2,520μ., βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Suzuki προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και ένα τεράστιο (για την κατηγορία) χώρο αποσκευών με όγκο 355 λίτρα. Επιπλέον ενισχυτικό στοιχείο της συνολικής χωρητικότητάς του, είναι το μετακινούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, που τοποθετείται (κατά βούληση) σε δύο διαφορετικές θέσεις.

baleno2

Η ακαμψία του αμαξώματος έχει βελτιωθεί κατά περίπου 10% και χάρη στη χρήση νέας πιο ομαλά διαμορφωμένης δομής το συνολικό βάρος του οχήματος έχει μειωθεί κατά περίπου 15%. Για την πραγματοποίηση αυτού του χαμηλού βάρους, αλλά άκαμπτου αμαξώματος, χρησιμοποιήθηκε ατσάλι υψηλής ελατότητας και το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετικά χαμηλού βάρους για την κατηγορία δομή.

Τεχνολογίες για τη μείωση του βάρους έχουν εφαρμοστεί στο αμάξωμα του οχήματος καθώς και στα μηχανικά μέρη, συμπεριλαμβανομένων των θυρών, των καθισμάτων και άλλων μερών του εσωτερικού, της ανάρτησης, του κινητήρα και των φρένων.

Το νέο Baleno προσφέρεται με δύο διαφορετικούς βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού και ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα.

Από αυτά, δείχνει να του ταιριάζει καλύτερα ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 DualJet (με δύο ακροφύσια ψεκασμού ανά κύλινδρο), που αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Δυνατά σημεία του κινητήρα αυτού είναι η ροπή και η μειωμένη κατανάλωση.

baleno4

Πολύ ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού BoosterJet της Suzuki, με χωρητικότητα 998 κ.εκ., ισχύ 112 ίππων και ροπή 17,3 χγρμ. (από τις 2.000 έως τις 3.500 στροφές), ο οποίος συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στην κορυφή της ενεργειακής πυραμίδας, υπάρχει μια υβριδική έκδοση SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) με τον κινητήρα 1.2, που χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια-μίζα (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα στο ξεκίνημα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση, μειώνοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση και τους ρύπους.

Πλούσιος είναι και ο βασικός εξοπλισμός του, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth ενσωματώνει επίσης σημαντικά νέα συστήματα ασφάλειας, όπως το Radar Brake Support.

Το σύστημα RBS εντοπίζει τυχόν άλλο όχημα που βρίσκεται εμπρός και ανάλογα με την κατάσταση:

  • ειδοποιεί τον οδηγό
  • ενεργοποιεί αυτόματα ελαφριά τα φρένα για να προειδοποιήσει τον οδηγό
  • ενεργοποιεί τη λειτουργία υποβοήθησης πέδησης
  • φρενάρει αυτόματα το όχημα

Στη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με το Baleno στις πανέμορφες διαδρομές της νοτιοανατολικής Αττικής, επιλέγοντας τον 1000άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτό που επισημάναμε από την πρώτη στιγμή, είναι οι χώροι και η αναβαθμισμένη (σε σχέση με το παρελθόν) ποιότητα κατασκευής, όσο και υλικών και ειδικά των πλαστικών του ταμπλό, που είναι μεν σκληρά αλλά καλής ποιότητας και με άψογη συναρμογή. Ο κινητήρας διαθέτει ροπή από χαμηλά, απόκριση (0-100 σε 10¨) σχεδόν σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου και δείχνει υπεραρκετός για τις ανάγκες της κατασκευής. Το κιβώτιο άριστο σε αίσθηση και ακρίβεια, ιδανικά θα ήθελε και μια 6η σχέση, αλλά και έτσι μια χαρά είναι.

baleno2

Ανάλογη και η οδική συμπεριφορά που είναι μαλακή μεν, προοδευτική και προβλέψιμη δε, ενώ από την άλλη το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοοδήγητο για όποιον οδηγό, με ελαφρύ, ακριβές τιμόνι, επαρκή φρένα και άνεση ακόμα και στα δύσκολα σημεία του δρόμου.

Συνοψίζοντας, θεωρούμε ότι, το νέο Baleno χωρίς να εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, είναι ένα συντηρητικό σε σχήμα, γεροδεμένο αυτοκίνητο, με χώρους και ευκολίες, καλές επιδόσεις και άψογη οδική συμπεριφορά, με πλούσιο εξοπλισμό και σαφώς ανταγωνιστική τιμή. Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν αυτοκίνητο πόλης αλλά και σαν μοναδικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Οι τιμές, ξεκινούν από 11.960 ευρώ χωρίς απόσυρση, ή 11.340 με απόσυρση) για το ατμοσφαιρικό 1.2 των 90 ίππων, και ανεβαίνουν για το υβριδικό και το 1000άρι τούρμπο.

Suzuki Next 100

Στη διάρκεια της παρουσίασης, οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας, μας είπαν και λίγα λόγια για το νέο μεσοπρόθεσμο πλάνο της φίρμας, με τίτλο “Suzuki Next 100”, που εξέλιξε η Suzuki λίγο πριν συμπληρώσει τα 100 χρόνια παρουσίας της.

Το πλάνο αυτό, σε συνδυασμό με τη βασική αρχή της Suzuki «εστιάζουμε στον πελάτη», βάζει ως πρώτη προτεραιότητα την ποιότητα, την κατασκευή καινοτόμων προϊόντων που θα ξεπερνούν τις προσδοκίες των πελατών, καθώς και την τεχνολογική εξέλιξη και ανάπτυξη.

Σύμφωνα με έρευνες, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, θα είναι τα μικρά και μεσαία SUV, τα σουπερμίνι κατηγορίας Β και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης κατηγορίας Α. Σύμφωνα με αυτές τις προβλέψεις η προϊοντική γκάμα της Suzuki ενισχύει τη στρατηγική τοποθέτηση της μάρκας για τη διεκδίκηση αυξανόμενου μεριδίου πωλήσεων και στην παγκόσμια αλλά και ειδικότερα στην ευρωπαϊκη αγορά.

Ένα από τα 20 νέα μοντέλα που περιλαμβάνει το πλάνο «Suzuki Next 100» έως το 2020, είναι το καινούριο hatchback, Suzuki Baleno, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τον Μάιο του 2016.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr