Σε εξέλιξη βρίσκεται το θρίλερ με την εξαφάνιση της πτήσης MSR 804 της EgyptAir, με τα έως τώρα στοιχεία να δείχνουν πως το αεροσκάφος συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου.

Τη δήλωση αυτή έκανε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος, την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ… Συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», διευκρίνισε η ανώνυμη ελληνική πηγή. Μάλιστα η εικόνα για τις τελευταίες στιγμές της πτήσης, πριν αυτή εξαφανιστεί, όπως την παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος, δημιουργεί πολλά ερωτήματα. Το αεροπλάνο έκανε μία κατακόρυφη βουτιά χιλιάδων ποδών.

Καμμένος: Επεσε κατακόρυφα από τα 38.000 στα 15.000 -Χάθηκε στα 10.000
O υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος είπε ότι η πτήση MS της EgyptAir έκανε απότομες στροφές και έχασε ξαφνικά ύψος λίγο πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ, μόλις λίγα λεπτά αφότου είχε εγκαταλείψει το FIR της Αθήνας και είχε μπει σε αυτό του Καΐρου. Ο κ. Καμμένος ανέφερε ακόμη ότι το αεροσκάφος βρισκόταν 10 με 15 μίλια εντός του FIR του Καΐρου και σε ύψος 37.000 ποδών.

«Τότε έστριψε 90 μοίρες αριστερά και στη συνέχεια έκανε μια στροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά, έπεσε από τα 38.000 στα 15.000 πόδια και στη συνέχεια χάθηκε στα 10.000 πόδια».

Ολάντ: Να μάθουμε εάν ήταν ατύχημα ή τρομοκρατική πράξη
Λίγο αργότερα, μάλιστα, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ επιβεβαίωσε σε συνέντευξη Τύπου την παραπάνω είδηση, ωστόσο τόνισε πως «είναι πολύ νωρίς για να συμπεράνουμε τι προκάλεσε τη συντριβή».

Ο Γάλλος πρόεδρος ανέφερε ότι το αεροσκάφος συνετρίβη ενώ πετούσε σε αιγυπτιακό εναέριο χώρο, πάνω από τη Μεσόγειο, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης.

«Πρέπει να μάθουμε την αλήθεια, εάν ήταν ατύχημα ή τρομοκρατική πράξη», τόνισε χαρακτηριστικά. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μάθουμε επακριβώς τι συνέβη. Καμία υπόθεση δεν αποκλείεται, καμία δεν είναι πιο πιθανή», πρόσθεσε, σπεύδοντας στη συνέχεια να εκφράσει τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων.

Γαλλία και Αίγυπτος αντάλλαξαν συλλυπητήρια
Οι υπουργοί Εξωτερικών της Γαλλίας και της Αιγύπτου αντάλλαξαν συλλυπητήρια μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Αιγύπτιου ΥΠΕΞ. Ο υπουργός Sameh Choukry «δέχτηκε το πρωί της Πέμπτης από τον Γάλλο ΥΠΕΞ Ζαν-Μαρκ Ερό ένα μήνυμα στο οποίο του εξέφραζε τα συλλυπητήριά του για τη συντριβή του αεροπλάνου. Ο υπουργός Sameh Choukry τού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του για τους Γάλλους νεκρούς», αναφέρει η ανακοίνωση και είναι το πρώτο επίσημο έγγραφο στο οποίο αφήνει να εννοηθεί ότι έγινε συντριβή του αεροσκάφους και ότι υπάρχουν νεκροί.

Οι τελευταίες εικόνες του μοιραίου Airbus
Η παρακάτω εικόνα δείχνει το τελευταίο στίγμα της μοιραίας πτήσης MS804 της EgyptAir. Είναι μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν χαθεί για πάντα το στίγμα του αεροσκάφους από τα ραντάρ.

Το χρονικό της εξαφάνισης όπως ανακοινώθηκε από την ΥΠΑ
Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Ο δορυφόρος της NASA έδειχνε καθαρό ουρανό
Μια φωτογραφία από δορυφόρο της NASA που δημοσιεύει το BBC δείχνει πως ο καιρός πάνω από το σημείο της εξαφάνισης του αεροπλάνου της EgyptAir ήταν καθαρός.

Παράλληλα και η υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol ανέφερε πως δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir εξαφανίστηκε.

Το αλαλούμ με το σήμα κινδύνου
Στις 04:26 (τοπική ώρα), δηλαδή δύο ώρες μετά την τελευταία επαφή του Airbus με τα ραντάρ, εντοπίστηκε σήμα κινδύνου, το οποίο δεν σημαίνει ότι εκπέμφθηκε από τον πιλότο. Το πιθανότερο είναι ότι πρόκειται για κάποιο αυτόματο σήμα κίνδυνου που εκπέμφθηκε από κάποιες από τις συσκευές έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους. Ο αντιπρόεδρος της EgyptAir ανέφερε ότι το σήμα κινδύνου θα μπορούσε να προέρχεται από άλλο σκάφος από τη Μεσόγειο, ενώ λίγο αργότερα και οι αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις αρνήθηκαν τις εκθέσεις που ανέφεραν ότι ελήφθη σήμα κινδύνου από το αεροπλάνο.

Ξεκίνησαν έρευνες στη Γαλλία: Ψάχνουν το πλήρωμα εδάφους της EgyptAir
Η εφημερίδα Le Figaro επικαλούμενη πηγή της γαλλικής συνοριοφυλακής, γράφει πως οι Γάλλοι ερευνητές επικεντρώνουν την προσοχή τους στο πλήρωμα εδάφους της EgyptAir στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle. Αναζητούν στοιχεία και πληροφορίες για να διαπιστώσουν αν παραβιάστηκαν τα μέτρα ασφαλείας στο αεροδρόμιο του Παρισιού.

Μάλιστα η Figaro υπενθυμίζει επίσης ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, ο επικεφαλής της υπηρεσίας αεροδρομίων του Παρισού, Ογκουστέν ντε Ρομανέ, είχε ανακοινώσει ότι από την αρχή του 2015 είχαν ανακληθεί οι άδειες πρόσβασης από σχεδόν 70 υπαλλήλους που δούλευαν στα πιο ασφαλή σημεία του αεροδρομίου του Παρισιού και ένας από τους λόγους ήταν η ισλαμική ριζοσπαστικοποίηση.

Την ίδια ώρα το γραφείο του εισαγγελέα του Παρισιού ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για την εξαφάνιση του αεροπλάνου της EgyptAir. Το αεροπλάνο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού και σε αυτό επέβαιναν, μεταξύ άλλων, 15 Γάλλοι πολίτες.

Οι επιβαίνοντες της μοιραίας πτήσης
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 66 άτομα, 56 επιβάτες, ανάμεσά τους δυο μωρά και ένα παιδί και 10μελές πλήρωμα. Αναλυτικά:

56 επιβάτες (ανάμεσα τους δύο βρέφη και ένα παιδί)

3 μέλη ασφαλείας
2 πιλότοι (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης)
5 πλήρωμα καμπίνας

Επίσης το αραβικό SkyNews ανέφερε ότι οι εθνικότητες των επιβατών ήταν:

30 Αιγύπτιοι
15 Γάλλοι
2 Ιρακινοί
1 Βρετανός
1 Βέλγος
1 Κουβετιανός
1 Σαουδάραβας
1 Σουδανός
1 Τσαντιανός
1 Πορτογάλος
1 Αλγερινός
1 Καναδός
Στο αεροδρόμιο του Καΐρου η EgyptAir έχει ετοιμάσει ειδικό χώρο για τους συγγενείς των επιβαινόντων, ενώ ήδη εκεί βρίσκονται μεταφραστές και γιατροί για να τους βοηθήσουν.

Airbus: Το αεροσκάφος έχει χαθεί -Είχε 48.000 ώρες πτήσης
Το αεροσκάφος τύπου Airbus A320 της EgyptAir, το οποίο εξαφανίστηκε είχε παραδοθεί στην εταιρία στα τέλη του 2003 και είχε στο ενεργητικό του 48.000 ώρες πτήσεις, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία.

“Με λύπη της η Airbus επιβεβαιώνει πως ένα A320 της EgyptAir χάθηκε (…) πάνω από τη Μεσόγειο”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

“Το εν λόγω αεροσκάφος, με στοιχεία εγγραφής Su-GCC, έφερε τον σειριακό αριθμό 2088 και παραδόθηκε στην EgyptAir με την έξοδό του από τη γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 2003. Το αεροσκάφος είχε στο ενεργητικό του περίπου 48.000 ώρες πτήσης”, σύμφωνα με την ίδια πηγή, δηλ. περίπου το μισό ης συνολικής διάρκειας πτήσεων ενός Airbus A320.

“Η Airbus είναι έτοιμη να παράσχει κάθε τεχνική βοήθεια στο γαλλικό Γραφείο Έρευνας και Αναλύσεων (BEA), καθώς και στις αρχές που έχουν επιφορτισθεί με την έρευνα”, προσθέτει η εταιρεία, συμμεριζόμενη “την ανησυχία όλων των επηρεαζομένων προσώπων” από την απώλεια του αεροπλάνου.

Τα σενάρια για αεροπειρατεία, η επίθεση με πύραυλο

Ο Γάλλος εμπειρογνώμων, Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής Μονάδας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 είπε ότι είναι «σχεδόν βέβαιος» πως η εξαφάνιση οφείλεται «σε επίθεση». Μάλιστα τόνισε πως τα σενάρια είναι τρία: είτε βόμβα μέσα στο αεροσκάφος, είτε βομβιστής αυτοκτονίας, είτε επίθεση με πύραυλο όπως στο αεροπλάνο της Malaysia Airlines στην Ουκρανία.

«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις εκτιμήσεις και τις υποθέσεις μετά την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους της EgyptAir. Προτεραιότητα έχει να αρχίσει η έρευνα και να εντοπιστούν, αν είναι δυνατόν τα συντρίμμια από το αεροσκάφος και η τελική θέση της ατράκτου.

Μπορούμε να κάνουμε ορισμένες υποθέσεις … ”υπάρχει μια ισχυρή πιθανότητα έκρηξης μέσα στο αεροπλάνο είτε μίας βόμβας ή ένός βομβιστή αυτοκτονίας. Η πιθανότητα ενός τεχνικού προβλήματος όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, υπάρχει, αλλά δεν είναι το πιθανότερο. Θα μπορούσαμε επίσης να εξετάσουμε την περίπτωση χτυπήματος από πύραυλο, όπως συνέβη στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines τον Ιούλιο του 2014.

Αν το πλήρωμα δεν στείλει ένα σήμα κινδύνου, σημαίνει ότι αυτό που συνέβη ήταν πολύ ξαφνικό. Ένα πρόβλημα με τη μηχανή ή ένα τεχνικό λάθος, δεν θα προκαλούσε ένα άμεσο ατύχημα. Στην περίπτωση αυτή, το πλήρωμα δεν είχε αντιδράσει, πράγμα που μας κάνει να σκεφτούμε την ύπαρξη βόμβας».

Πηγή: iefimerida.gr