Ο ύπνος είναι σημαντικός για όλους μας αλλά ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά. Οι ώρες ύπνου που χρειάζεται ένα παιδί διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία του αλλά και με το χαρακτήρα του. Στο τέλος του πρώτου χρόνου το μέσο παιδί κοιμάται μια μεγάλη περίοδο τη νύχτα και έναν ή δύο υπνάκους τη μέρα ενώ στον δεύτερο χρόνο κοιμάται 13 ώρες σύνολο. Αν και τα παιδιά διαφέρουν μεταξύ τους και είναι δύσκολο να πει κανείς με σιγουριά πότε πρέπει να σταματά ένα παιδί να κοιμάται για μεσημέρι, τα περισσότερα παιδιά στην ηλικία των 2 ετών αρχίζουν και εγκαταλείπουν τη συνήθεια του ύπνου στη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη ο μεσημεριανός ύπνος για παιδιά άνω των 2 ετών μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στον βραδινό τους ύπνο. Όσο κι αν αυτή η είδηση δεν χαροποιεί τους γονείς των μικρών παιδιών, οι Αυστραλοί επιστήμονες που διεξήγαγαν τη μελέτη εξηγούν ότι το παιδί μετά τα 2 χρόνια συνήθως δεν έχει ανάγκη από τον μεσημεριανό ύπνο, καθώς αυτός το εμποδίζει από το να κοιμηθεί εύκολα το βράδυ.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως ο βραδινός ύπνος πρέπει να είναι επαρκής, καθώς αυτός είναι ο πιο σημαντικός για την ανάπτυξη του παιδιού. Χωρίς αυτόν το παιδί έχει μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσει προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία, αλλά και συναισθηματική και συμπεριφοριστική αστάθεια.Τέλος οι ειδικοί καταλήγουν στο ότι ο γονιός ξέρει και αναγνωρίζει καλύτερα μετά από μία ηλικία τα συμπτώματα που δείχνουν ότι το παιδί του νυστάζει και θέλει να κοιμηθεί.