Το Opel GT Concept έχει τα στοιχεία ενός σπορ αυτοκινήτου του μέλλοντος. Το εντυπωσιακό αυτό coupé θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου). Πέρα από το εντυπωσιακό εξωτερικό, οι σχεδιαστές της Opel δημιούργησαν ένα εσωτερικό που συνδυάζει άριστα τα κλασικά στοιχεία ενός σπορ coupé με φουτουριστικές λύσεις για μία διεπαφή ανθρώπου/μηχανής. Τα πάντα στο GT Concept δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν τη γνήσια απόλαυση μιας συναρπαστικής οδήγησης. Τα δύο σπορ καθίσματα  αγκαλιάζουν οδηγό και συνεπιβάτη προσφέροντας άριστη πλευρική στήριξη, το τιμόνι και το πεντάλ ρυθμίζονται ηλεκτρικά με ακρίβεια χιλιοστού, η χαμηλή μεσαία γραμμή των θυρών επιτρέπει μία άνετη θέση στους βραχίονες, χρώματα και σχήματα δημιουργούν την τέλεια αίσθηση ευρυχωρίας και ο ουρανός πάνω από την πανοραμική οροφή «τρέχει» με μεγάλη ταχύτητα. Άνθρωπος και μηχανή γίνονται ένα.

Ωστόσο, τίποτα δεν αποσπά τον οδηγό και το συνοδηγό από τα απαραίτητα. Το εσωτερικό είναι το ίδιο καθαρόαιμο με το εξωτερικό. Το ταμπλό οργάνων του GT Concept που κατασκευάζεται από σαγρέ επεξεργασμένο στην αφή αλουμίνιο αναδεικνύει τη δομή ελαφρού βάρους (το συνολικό βάρος παραμένει κάτω από 1.000 kg) και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από τους επιβάτες. Αποτελεί όμως και ένα δομικό στοιχείο ανάμεσα στις λεπτές κολόνες Α του παρμπρίζ. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel «Η Γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια», συνεχίζεται σε όλο το εσωτερικό. Όπως και η προσοχή στη λεπτομέρεια: Στρογγυλά μόνιτορ είναι τοποθετημένα στους εξωτερικούς αλουμινένιους αεραγωγούς με το έμβλημα GT. Τα μόνιτορ απεικονίζουν το περιβάλλον γύρω από το όχημα και αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες. Οι μηχανισμοί αναδίπλωσης των ζωνών ασφαλείας είναι επίσης έργα τέχνης και ακολουθούν τη σχεδίαση των κόκκινων εμπρός ελαστικών. Το τιμόνι με τις ακτίνες του αποτίνει φόρο τιμής στο θρυλικό Opel GT από τις δεκαετίες του 1960 και 1970.

Διακόπτες δεν υπάρχουν πουθενά. Το αυτοκίνητο λειτουργεί μόνο με φωνητικό έλεγχο και με μία κεντρική επιφάνεια αφής (touchpad). Οι ειδικοί αναφέρονται στη φιλοσοφία ελέγχου του αυτοκινήτου ως Διεπαφή Ανθρώπου / Μηχανής – Human Machine Interface (HMI). Το πρωτότυπο της Opel προσφέρει κάτι επαναστατικό. Στο GT Concept το προσαρμοζόμενο σύστημα περιμένει να γνωρίσει τον οδηγό και να προσαρμοστεί στις ανάγκες του. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο είναι αυτό που προσαρμόζεται στα «θέλω» του οδηγού και όχι το αντίθετο. Αυτό δημιουργεί ένα διάλογο κατά τη διάρκεια του οποίου το αυτοκίνητο απαντά με φωνή και μπορεί, για παράδειγμα, να επιλέξει την κατάλληλη μουσική, διαδρομή ή θερμοκρασία, ανάλογα με τις συνθήκες. Το Opel HMI είναι σαν ένας φίλος στο κάθισμα του συνοδηγού, καθώς αναγνωρίζει ακόμα τις μουσικές προτιμήσεις, hip-hop ή chill-out music.

Για να μπορεί να λειτουργεί σαν τέλειος σύντροφος στο ταξίδι, το λογισμικό μαθαίνει από κάθε εντολή, κάθε άγγιγμα του τιμονιού και κάθε ρύθμιση σε καθημερινή βάση. Μία τέτοια μέθοδος είναι ήδη γνωστή από τα προσαρμοζόμενα, αυτόματα κιβώτια με λειτουργία αυτοεκμάθησης. Αυτά προσαρμόζονται στο στυλ του κάθε οδηγού, με σπορ ή οικονομικές αλλαγές σχέσεων. Η προσαρμοζόμενη διεπαφή ΗΜΙ είναι μία ολιστική μέθοδος και δείχνει ότι η λειτουργία των αυτοκινήτων όπως τη γνωρίζουμε από ταινίες επιστημονικής φαντασίας γίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα.

Τα όργανα εκφράζουν επίσης την ατμόσφαιρα που επικρατεί στο Opel GT Concept. Εάν ο οδηγός είχε μία στρεσογόνο ημέρα και θέλει να σερφάρει στα διάφορα μενού χωρίς να μιλά, απλά αγγίζει το στρογγυλό touchpad στην κεντρική κονσόλα από όπου εύκολα ελέγχει όλες τις λειτουργίες. Τα δύο κλασικά στρογγυλά όργανα είναι ουσιαστικά επιφάνειες προβολής με φόντο που φωτίζεται σε διαφορετικά χρώματα και όπου προβάλλονται ποικίλες πληροφορίες τρισδιάστατα, μία πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος που είδαμε στο 2013 Opel Monza Concept. Στροφές και ταχύτητα προβάλλονται πάντα με σαφήνεια στην αριστερή πλευρά, ενώ οι πληροφορίες που εμφανίζονται στο δεξί όργανο μπορούν να διαμορφώνονται ατομικά.

Εάν το GT Concept βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με το γραφείο ή τον πελάτη, το δεξί όργανο διευκολύνει την πλοήγηση με ένα διαισθητικό γραφικό χωρίς αριθμητικές τιμές. Όταν υπάρχει πίεση χρόνου, εμφανίζεται η κατανάλωση. Όταν η διάθεση αλλάζει πλησιάζοντας το τέλος μιας εργάσιμης ημέρας και ο οδηγός λαχταρά να στρίψει με μεγάλη ταχύτητα, το γκάζι, το κιβώτιο και ο έλεγχος του κινητήρα βελτιστοποιούνται ανάλογα και το όργανο στη δεξιά πλευρά εμφανίζει τις δυνάμεις g της διαμήκους επιτάχυνσης.

Το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα και να μιλήσει εκδίδοντας μία προειδοποίηση όπως: «Πρόσεχε. Μην παραβλέπεις τη μοτοσικλέτα πίσω μας». Επίσης, το GT Concept παρακολουθεί στενά τις κυκλοφοριακές συνθήκες και δεν προσαρμόζεται απλά στις προτιμήσεις και διαθέσεις του οδηγού, αλλά και στο οδηγικό περιβάλλον για περισσότερη ασφάλεια, ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη παρουσιάζει όλες τις επιθυμητές πληροφορίες.

opelamgrt2opelamgrt3opelamgrt4opelamgrt5opelamgrt6opelamgrt7

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr