Κυκλικός κόμβος και δημοτικός δρόμος στον Άγιο Ιωάννη Ρηγανά που θα ενώνεται με το νέο έργο και δεν θα θίγει περιουσίες.Πιθανές εξελίξεις και για την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια.

Θετικές εξελίξεις σχετικά με το μεγάλο οδικό έργο Αγρίνιο – Αϊ Βλάσης (που αποτελεί το πρώτο τμήμα του νέου οδικού άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι) εξαγγέλθηκαν από τον δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου, κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής.

Να θυμίσουμε πως το έργο στην αρχική του χάραξη και όταν εγκαταστάθηκε ο εργολάβος και ξεκίνησε σημάνσεις , προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από ιδιοκτήτες και κατοίκους της περιοχής του Αγίου Ιωάννη του Ρηγανά, που κατήγγειλαν πως με τον τρόπο που μελετήθηκε θίγονται περιουσίες και καταστρέφεται μια προνομιακή περιοχή για το Αγρίνιο. Αξίζει να σημειωθεί πως κατά της μελέτης έγινε προσφυγή και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Αγρινίου , έγιναν  επαφές με το Υπουργείο Υποδομών και μετά από συνεχείς οχλήσεις από πλευράς του δήμου, αποφασίστηκε, όπως ενημέρωσε η επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ, να προχωρήσει  η κατασκευή  κυκλικού κόμβου (round about) στο σημείο που στρίβει για τον Άγιο Ιωάννη στο ύψος της αντιπροσωπείας αυτοκίνητων Χολή,  ο δρόμος να υποβιβαστεί σε δημοτική οδό, προκειμένου να μην «κόβεται» ουσιαστικά ο ιστός της πόλης στη μέση και να μην πλήττονται ιδιοκτήτες.

Με τον δημοτικό δρόμο αυτόν δεν θα υπάρξουν τέτοια προβλήματα, αφού ο δρόμος θα είναι πιο στενός και επιπλέον δεν θα υπάρχουν οι παράπλευροι δρόμοι. Ο δρόμος αυτός θα «κουμπώνει»  στο ύψος της Αγρίνιου – Θέρμου με τον νέο δρόμο και από εκεί και πάνω θα υλοποιηθεί κανονικά το Αγρίνιο – Καρπενήσι. Ετσι, δεν πρόκειται για χάραξη και υλοποίηση νέου δρόμου, νέας εθνικής οδού δηλαδή στα πρώτα χιλιόμετρα, αλλά για νέα χάραξη που απαιτεί όμως και νέα μελέτη. Φαίνεται πάντως πως αν και ουσιαστικά το αρχικό έργο υφίσταται μια πολύ μεγάλη αλλαγή, δεν θα υπάρχει πρόβλημα στην χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ.

Επιπλέον ο δήμος Αγρινίου ζήτησε την κατασκευή  κόμβου στο ύψος του Παναιτωλίου, ώστε να γίνεται η αναστροφή προς Αγρίνιο , παράλληλα με επέκταση της γέφυρας στην Ερμίτσα, ώστε να μπορούν τα οχήματα να στρίβουν δεξιά προς  εθνική οδό, κάτι που είναι στις προθέσεις του υπουργείου, όπως εξηγεί ο κ. Παπαναστασίου.  «Μάλιστα επιπλέον επειδή ζητήσαμε και ένα κόμβο στο Παναιτώλιο για να μπορεί να γίνεται και η αναστροφή για τα οχήματα που σήμερα δεν υπάρχει,   η πρόθεση του υπουργείου είναι  να αναθέσει τη μελέτη για τη δημιουργία αυτού του κόμβου,  επέκταση δηλαδή με δεύτερη γέφυρα στην Ερμίτσα  και δεύτερη όδευση δυτικά, όπως προτείνονταν περίπου στο  ΓΠΣ του δήμου Αγρινίου η οποία θα πάει κοντά – κοντά στην Ερμίτσα ώστε να βρει, να το πω απλά, το Αγρίνιο-Καρπενήσι.» είπε συγκεκριμένα ο δήμαρχος.

Πρόκειται για νέο έργο, με νέα μελέτη, που όμως θα ενώνεται ουσιαστικά με το έργο Αγρίνιο-Καρπενήσι.

«Το Αγρίνιο-Καρπενήσι είναι έργο γέφυρα και θα πρέπει λογικά να ξεκινήσει άμεσα», τονίζει ακόμη  ο κ. Παπαναστασίου.

Η σύνδεση με την Ιόνια

Στην ίδια συνεδρίαση ο δήμαρχος Αγρινίου είπε πως βλέπει «φως στο τούνελ» και με την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια, χωρίς όμως να γίνεται πιο λεπτομερής, απαντώντας ουσιαστικά στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι σε μεγάλα θέματα της περιοχής δεν διεκδίκησε, ή δεν έφερε αποτελέσματα.

Είπε συγκεκριμένα: «Σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας τις μεγάλες όπου πέρασε αυτοκινητόδρομος συνδέθηκε ,στην Εγνατία συνδέθηκαν μέχρι και κωμοπόλεις και εδώ πέρασε ένας δρόμος στα 15χλμ ακτίνα και δεν φρόντισαν να  έχει ένα κόμβο που να λέγεται κόμβος Αγρινίου και να γίνει μια καλύτερη σύνδεση;
Πραγματικά και σε αυτό υπάρχουν δηλώσεις ότι το βλέπουν θετικά, το θέμα είναι ότι πρέπει να τρέξουμε τα πράγματα όπως πρέπει να τρέξουν,  δεν μπορούμε να μένουμε άλλο πίσω γιατί η δημοτική αρχή το μόνο μέλημά της είναι  πραγματικά να υλοποιήσει την εντολή που της δόθηκε από το λαό του Αγρινίου, να προχωρήσει όλα αυτά τα ζητήματα τα οποία βαλτώνουν τόσα χρόνια.»

πηγη agriniopress.gr