Οδηγούμε το Skoda Scala 1.5 TSI, 150hp, 7DSG

Το Skoda Scala είναι η πρόταση της τσέχικης μάρκας, στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων.

Πρόκειται για το μοντέλο που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στην Fabia και το Octavia, δίνοντας στην Skoda μια υπολογίσιμη μονάδα στην σκληρή μάχη της αγοράς.

Ανήκει στην κατηγορία C (μικρομεσαία οικογενειακά), είναι κτισμένο στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, είναι αντικειμενικά όμορφο, αεροδυναμικό (Cx: 0,29) με σχεδιαστικές γραμμές δυο όγκων, μήκος 4,362 μέτρων και μεταξόνιο 2.649 χιλιοστών. Είναι πιστό στη φιλοσοφία της μάρκας για ιδιαίτερα πρακτικά και ευρύχωρα οχήματα, ενώ ξεφεύγει από τον χαρακτηρισμό «φτωχό αλλά τίμιο» καθώς έχει ποιότητα κατασκευής, σύγχρονη τεχνολογία και ποιότητα κίνησης,  στοχεύοντας ακόμα και ανταγωνιστικά μοντέλα του premium ανταγωνισμού.

Πλέον αυτών σχετίζεται και με την Ελλάδα, καθώς  ο υπεύθυνος σχεδίασης του εσωτερικού είναι ο συμπατριώτης μας, κ. Δημήτρης Δαρκούδης.

Τις βασικές εκδόσεις τις είχαμε οδηγήσει προ ολίγων μηνών, έχοντας αποκομίσει θετικές εντυπώσεις, οι οποίες σε συνδυασμό και με τις άκρως ενδιαφέρουσες τιμές, έβαζαν το Scala στο πάνω ράφι των επιλογών μας στην κατηγορία.

Πρόσφατα, «βάλαμε στο χέρι» την κορυφαία έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων, με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DSG, για να διαπιστώσουμε τα εξής:

Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Το ευρύχωρο εσωτερικό, εκτός της ποιοτικής του κατασκευής και της ευχάριστης σχεδίασης, διαθέτει χώρους για τέσσερις (αλλά και πέντε με λίγες ανοχές) μεγαλόσωμους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 467 λίτρων (φτάνει έως τα 1410 λτ), επαρκεί και για τις αποσκευές πολυήμερων διακοπών. Το πορτμπαγκάζ (με ρεζέρβα ασφαλείας στο πάτωμα) είναι μεγάλο και πρακτικό, με ορθογωνικό σχήμα, γάντζους πρόσδεσης και ρευματολήπτη, όπως και δάπεδο δύο θέσεων για επίπεδο χώρο φόρτωσης. Επιπλέον, οι πολλές και πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα, μαζί με τα στοιχεία “Simply Clever” (ομπρέλα, ξύστρα πάγου/μετρητής πέλματος ελαστικών, καπάκι του πλυστικού δοχείου που γίνεται χωνί) κάνουν ευκολότερη την ζωή οδηγού και επιβατών. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το εσωτερικό ακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις, με κεντρική οθόνη τρίτης γενιάς (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) στο ταμπλό και την δυνατότητα ψηφιακού πίνακα οργάνων (προαιρετικά).

Η άψογη εργονομία και η καλή για –σχεδόν- κάθε σωματότυπο θέση οδήγησης, μαζί με την σωστή πλευρική στήριξη και την περιφερειακή ορατότητα, βοηθούν τον οδηγό και διατηρούν σε καλή διάθεση τους επιβάτες.

Ο οδηγός επίσης, έχει στην διάθεσή του σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, που ανεβάζουν τα επίπεδα ασφαλείας. Στάνταρ, είναι το Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης και αναγνώριση πεζών και το Lane Assist για διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Σαν έξτρα διατίθενται το Side Assist για την επιτήρηση του τυφλού σημείου, το ενεργό cruise control ACC, το Driver Alert για την ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, και το Park Assist για το παρκάρισμα, που περιλαμβάνει και αυτόματο φρενάρισμα Manoeuvre Assist.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής από τις 1500 μόλις στροφές, είναι εφοδιασμένος με το σύστημα ACT απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, όταν λειτουργεί υπό χαμηλό φορτίο, δηλαδή με λίγο γκάζι. Αυτό γίνεται ανεπαίσθητα και το βλέπεις μόνο από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. O κινητήρας δουλεύει σαν «μέλισσα», τραβάει από χαμηλά (από σχεδόν 1200 στροφές) και δεν παράγει θόρυβο ή κραδασμούς. Έχει δυο προγράμματα λειτουργίας (drive & sport), συνεργάζεται άψογα με το 7 σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη  και υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων.

Ο συνδυασμός κινεί με ιδιαίτερη σβελτάδα το βάρους 1265 κιλών αμάξωμα, δίνοντας του επιδόσεις στην πρώτη γραμμή του ανταγωνισμού. Με 8.2΄΄ για τα 0-100 χλμ και 220 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, το Scala της δοκιμής μας, είναι πολύ πιο γρήγορο από όσο χρειάζεται ο μέσος οικογενειάρχης, που όμως θα εκτιμήσει τις κορυφαίες για την κατηγορία τιμές ενδιάμεσης επιτάχυνσης (ρεπρίζ), οι οποίες είναι πολύτιμες στις προσπεράσεις.

Αντίθετα με το ότι θα περίμενε κανείς διαβάζοντας τις επιδόσεις, η οικονομία καυσίμου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα (συντελεί σε αυτό και το σύστημα start/stop), με την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, να μην ξεπερνά τα 7,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, παρά το ότι δεν το «λυπηθήκαμε» στα περίπου 600 χιλιόμετρα της συνύπαρξής μας.

Στην θέση του οδηγού

Στον δρόμο, το Scala μπορεί να αντέξει σε αυστηρή κριτική, όντας ισάξιο του πολύ δύσκολου ανταγωνισμού του (Golf, Focus, Corolla, Ceed, κ.λπ.).

Εύχρηστο με τιμόνι που έχει μεν μέτρια αίσθηση, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές, εμπνέει εμπιστοσύνη με προβλέψιμη συμπεριφορά. Η απορροφητικότητα της ανάρτησης, το άκαμπτο πλαίσιο και η προσεγμένη ηχομόνωση, εξασφαλίζουν άνεση στους επιβάτες, ενώ κρατούν έξω από την καμπίνα τους ελάχιστους θορύβους που παράγονται κατά την κίνηση.

Η ανάρτηση –παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα- ελέγχει εύκολα το αμάξωμα, περιορίζει τις κλίσεις και εξασφαλίζει σχεδόν ουδέτερη οδική συμπεριφορά στις στροφές, καθώς το έργο του κινητήρα μεταφέρεται χωρίς απώλειες στους εμπρός τροχούς με τη βοήθεια και του «ηλεκτρονικού διαφορικού» XDS+. Θετικές και οι εντυπώσεις μας από τα διαμέτρου 17 ιντσών ελαστικά, που με το 50άρι προφίλ ταιριάζουν στο αυτοκίνητο, αλλά και από τα φρένα που έχουν προοδευτική απόκριση στο πεντάλ, αποτελεσματικότητα και μεγάλη αντοχή.

Σε κάθε περίπτωση η ευχάριστη αίσθηση του εσωτερικού (να είναι καλά ο συμπατριώτης μας) και η ποιότητα, μαζί με την εργονομία του εσωτερικού, διασφαλίζουν στο Scala την επίτευξη των στόχων του, δηλαδή την ασφαλή, άνετη, σβέλτη και οικονομική μετακίνηση τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής.

Χωρίς να είναι αυτό που θα ικανοποιήσει τον ενθουσιώδη οδηγό, δύσκολα θα δυσαρεστήσει κάποιον, ειδικά αν αυτός συνυπολογίζει τα περιφερειακά της οδηγικής ευχαρίστησης πλεονεκτήματα.

Από την άλλη, το όχι βαρύ αμάξωμα και οι προτεραιότητες όσων επιλέγουν ένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία, καθιστά –κατά την γνώμη μας- υπερβολική την έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων, καθώς τόσο ο κινητήρας 1.0 TSI των 115 ίππων, όσο και ο 1.6 TDI των 116 ίππων, είναι υπερεπαρκείς για την περίσταση.

Δια ταύτα

Το Škoda Scala, ένα αντικειμενικά πλήρες οικογενειακό μοντέλο με τιμή από 21.480 €, ήρθε και προστέθηκε στους πολύ δυνατούς παίκτες της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών, όπου μαίνεται κυριολεκτικά ένας «πόλεμος», κάνοντας πολύ δύσκολη την επιλογή.

Στην έκδοση των 150 ίππων, διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τη μεσαία Ambition και την κορυφαία Style, η οποία με μόνο 1.000 €  δίνει (επιπλέον της Ambition) ζάντες 17”, κυλιόμενα πίσω φλας, το πακέτο Image με το εκτεταμένο πίσω παρμπρίζ, σκούρα πίσω τζάμια, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δέρμα σε τιμόνι και λεβιέ, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες βροχής & φώτων, και αναδιπλούμενο πίσω υποβραχιόνιο.

Υπέρ

Σχεδίαση

Ποιότητα

Χώροι

Κινητήρας

Επιδόσεις

Άνεση

Οδική συμπεριφορά

Κατανάλωση

Τιμή

Κατά

Αίσθηση τιμονιού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Μικρομεσαίο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.362 Χ 1.793 Χ 1.471 χλστ

Μεταξόνιο: 2.649 χλστ

Βάρος: 1.265 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ

Χώρος αποσκευών: 467 / 1410 λτ

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1498 κ.εκ.

Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 σαλ

Ροπή: 250 Nm / 1.500 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο DSG, 7 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 205/50/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,9 μ.

Επιτάχυνση 0-100: 8,2΄΄

Τελική ταχύτητα: 220 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,3 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 113 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση