Δημ. Κωνσταντόπουλος: Άμεση η ανάγκη βελτίωσης της οδού Αγρινίου-Καρπενησίου

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή
Θέμα: Άμεση η ανάγκη βελτίωσης της οδού Αγρινίου-Καρπενησίου.

Κύριε Υπουργέ,

Με την υπ’αριθμ. πρωτ. 8527 / 7-9-2017 ερώτηση μου είχε θέσει στον τότε αρμόδιο Υπουργό Υποδομών το πρόβλημα των καθυστερήσεων στο έργο «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου-Καρπενησίου (κατά τμήματα) – τμήμα: Αγρίνιο-Αγ.Βλάσης «που υλοποιείται στο πλαίσιο της οδού που θα συνδέσει το Αγρίνιο με την Καρπενήσι. Το έργο αυτό περιλάμβανε και την κατασκευή παράπλευρων οδών, πέντε γεφυρών, επτά κιβωτοειδών οχετών, σωληνοειδών οχετών και άλλων έργων αποχέτευσης-αποστραγγισμού και πέντε ισόπεδων κόμβων (Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων, Νέα Αβοράνη Αγρινίου, Καμαρούλα, Αγίου Νικολάου και Σχίνου) με τις οδούς που συμβάλλουν στους κόμβους. Η συνολική προθεσμία για την κατασκευή του έργου είχε οριστεί αρχικά σε 28 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή μέχρι τις 25-8-2016 και στη συνέχεια με την αρ.πρωτ. ΚΓ / ΦΚΠΡ17.00 / ΟΔ / ΧΡ3 / 6151 / 25-8-2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, χορηγήθηκε παράταση μέχρι την 30-9-2018.

Με την πιο πάνω ερώτηση ζήτησα συγκεκριμένη πληροφόρηση για τη πορεία του έργου, τη σύνδεσή του με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν κυρίως λόγω της εμπλοκής του έργου με την εγκεκριμένη Γ.Σ.Σ. του Δήμου Αγρινίου και της μη συναινέσεως της πλειονότητας των ιδιοκτητών για την κατάληψη των ακινήτων τους με την διαδικασία επιβολής τους καθώς και για τη χρηματοδότηση του έργου με κοινοτικούς πόρους που κινδύνευαν να χαθούν.

Με την υπ’αριθμ. πρωτ. Β-2352 / 30-10-2017 απάντησή του στο παραπάνω ερώτημα, το Υπουργείο Υποδομών ανέφερε ότι οι εργασίες του έργου είχαν επανεκκινήσει το β τρίμηνο του 2017, μετά από την περικοπή – λόγω των παραπάνω προβλημάτων – 1,9 χλμ οδικού τμήματος και ότι είχε προγραμματιστεί η ανασχεδιασμός και η κατασκευή τμήματος οδού μήκους 2,85 χλμ περίπου με νέα χάραξη, που θα συνέδεε την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων στην περιοχή πλησίον του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου με την υπό κατασκευή οδό Αγρινίου-Καρπενησίου στην περιοχή του κόμβου ΚΟ2 (Νέα Αβορράνη, Αγρίνιο).

Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, το Υπουργείο ανέφερε στην απάντησή του ότι λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν και προκάλεσαν καθυστερήσεις στην εξέλιξή του και στην απορρόφηση των κοινοτικών πόρων από το προηγούμενο Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσβασιμότητας 2007-2013, προβλήματα λόγω των οποίων αποδόθηκε η εργασία, εξασφαλίζεται η ενσωμάτωση της Πράξης στο νέο Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ με 9 Υποέργο.

Ότι με την ολοκλήρωση της Πράξης θα κυκλοφορούσε το συνολικό μήκος της αναβαθμισμένης οδού της Οδικής Άξονας Αγρινίου-Καρπενησίου, τουλάχιστον 8,4 χλμ., Εκ των οποίων τα 5,55 χλμ. Μέχρι τις αρχές του 2019.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά την ερώτηση και το σχετικό αίτημα του Υπουργείου, το έργο δεν έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, αντίθετα με τις προσδοκίες και τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου, αλλά έχει σταματήσει την εκτέλεση κάθε εργασίας. Οι σχετικές προθεσμίες έχουν παρέλθει, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τη πορεία του έργου και το μέλλον του φαίνεται πλέον αβέβαιο.

Ομοίως δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για την τύχη της κατασκευής της υπόλοιπης νέας οδού Αγρινίου-Καρπενησίου, πέραν των περίπου 8,5 χιλιομέτρων που αφορούσαν το έργο αυτό. Σημειώνεται ότι η υπάρχουσα οδική δίκτυο χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αναβαθμιστεί ούτε να συντηρηθεί όπως θα έπρεπε, χωρίς να ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στις σύγχρονες προδιαγραφές. Η σημασία του όμως είναι μεγάλη και δεν πρέπει να λησμονείται ότι ήταν η βασική άξονα που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του μεγάλου έργου του υδροηλεκτρικού φράγματος των Κρεμαστών. Οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας αναμένουν πλέον συγκεκριμένες απαντήσεις για την κατασκευή αυτής της οδού που φαίνεται να έχει παραμείνει στο επίπεδο των αόριστων υποσχέσεων.
Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε:

  1. Γιατί έχουν παύσει οι εργασίες κατασκευής του έργου «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου – Καρπενησίου (κατά τμήματα) – τμήμα: Αγρίνιο – Αγ. Βλάσης ΚΕ 2550 «και πότε εντέλει αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο και να δοθεί στην κυκλοφορία;
  2. Σε ποια φάση βρίσκεται η κατασκευή του τμήματος μήκους 2,85 χιλιομέτρων του οποίου η επιλογή επιλέχθηκε μετά τα προβλήματα που ανέκυψαν στο πρώτο τμήμα του έργου;
  3. Υπάρχει κίνδυνος απώλειας κοινοτικών πόρων χρηματοδότησης του έργου λόγω παύσης των εργασιών που έχουν συμβεί και των προβλημάτων που προέκυψαν; Με ποιο συγκεκριμένο τρόπο θα διασφαλιστεί η συνέχιση, ολοκλήρωση και χρηματοδότηση του έργου;
  4. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την κατασκευή σύγχρονης ολοκληρωμένης οδού που θα συνδέει το Αγρίνιο με την Καρπενήσι;

 

Ο Ευρωπαίος Επόπτης
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Αφήστε μια απάντηση