Ήταν 14 Μαΐου του 2021 όταν το αγωνιστικό Nissan GT-R με οδηγό τον Γεράσιμο Φιλιππάτο έκανε την τρίτη του προσπάθεια για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του αγώνα dragster που διεξαγόταν το τριήμερο 14-15-16/5 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αγρινίου.

Το ιδιαίτερα υψηλής ιπποδύναμης αυτοκίνητο (η ιπποδύναμή του εκτιμάται κοντά στους 2.500 ίππους), 4 δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση και έχοντας διανύσει 190 από τα 400 μέτρα της χρονομετρημένης απόστασης και με ταχύτητα κοντά στα 220 χλμ/ώρα, ξεκίνησε να εκτρέπεται προς τα δεξιά.

Η ιδιαίτερα υψηλή πρόσφυση (λόγω της “κόλλας” με την οποία στρώνεται το οδόστρωμα στους αγώνες dragster) ανάγκασε το αυτοκίνητο να σηκωθεί με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα, αντί να γλιστρήσει και να πλαγιολισθήσει όπως θα αναμέναμε από ένα κλασικό ισχυρό πισωκίνητο αυτοκίνητο.

Όπως ξεκάθαρα αποτυπώνουν οι εικόνες που για πρώτη φορά παρουσιάζονται από το newsit.gr, το αυτοκίνητο έχει σηκωθεί στους δύο τροχούς και έχει ξεκινήσει να ανατρέπεται ήδη από τη μέση του δρόμου, πολύ πριν εξαντλήσει το πλάτος του ασφάλτινου διαδρόμου και βγει στο χωμάτινο περιβάλλον της πίστας.

Αυτός ο μηχανισμός εκτροπής, μπορεί να μοιάζει πρωτόγνωρη εικόνα για τους ελληνικούς αγώνες, όμως με μια μικρή έρευνα εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι δεν είναι τόσο σπάνιο γεγονός στις πίστες dragster του εξωτερικού, σε χώρες όπου τα αυτοκίνητα με τόσο υψηλές ιπποδυνάμεις και τόσο υψηλές ταχύτητες είναι περισσότερα.

Η διαφορά είναι ότι, στις χώρες αυτές, οι αγώνες με τόσο γρήγορα αυτοκίνητα δεν διεξάγονται σε προσωρινές εγκαταστάσεις σε παλιά αεροδρόμια, αλλά σε μόνιμες πίστες υψηλών προδιαγραφών όπου τα μέτρα ασφαλείας αλλά και οι πολύ αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι, προστατεύουν τους οδηγούς σε μεγαλύτερο βαθμό, οπότε οι σοβαροί τραυματισμοί και οι θάνατοι είναι εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο.

Έναν χρόνο μετά, ο φάκελος της συγκεκριμένης υπόθεσης, βρίσκεται ακόμα σε εκκρεμότητα, κάπου ανάμεσα σε εισαγγελέα και αστυνομική έρευνα και ενώ το τεχνικό σκέλος της διερεύνησης του ατυχήματος έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλούς μήνες.

Έχουν δοθεί σαφείς απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα γύρω από την κατάσταση του αυτοκινήτου και της πίστας αλλά και της αλληλουχίας των παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στον θανάσιμο τραυματισμό του άτυχου οδηγού.

Το newsit.gr είναι σε θέση να γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικά με τα ευρήματα των πραγματογνωμόνων και των τεχνικών συμβούλων που ασχολήθηκαν με την υπόθεση και γνωρίζει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η διερεύνηση έχει βρει τα πάντα και είναι σε θέση να δώσει λεπτομερείς απαντήσεις σε κάθε πιθανό ερώτημα. Αυτό, βέβαια, ως προς το τεχνικό σκέλος.

Μεγάλο ζητούμενο είναι η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στους αγώνες, ώστε, να μην επαναληφθεί παρόμοιο ατύχημα.

Όσο κι αν επισήμως η ΟΜΑΕ και η ΑΜΟΤΟΕ (οι ομοσπονδίες αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας αντίστοιχα) απέφυγαν να συζητήσουν δημοσίως την ουσία της συγκεκριμένης υπόθεσης, φαίνεται ότι θορυβήθηκαν αρκετά ώστε να ζητήσουν την τεχνική συνδρομή της διεθνούς ομοσπονδίας (FIA) σε μια προσπάθεια να αυστηροποιήσουν τους τεχνικούς ελέγχους και να βελτιώσουν τα μέτρα ασφαλείας στην πίστα του Αγρινίου, ζητώντας και βοήθεια από ξένο τεχνικό σύμβουλο που ήρθε στη χώρα μας ειδικά για αυτόν τον σκοπό.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι όσο ανεβαίνουν οι ιπποδυνάμεις και οι επιδόσεις των αυτοκινήτων στους αγώνες dragster, αντίστοιχα θα πρέπει να αναβαθμίζονται και να αυστηροποιούνται και τα μέτρα ασφαλείας.

newsit.gr