Οι χειμερινές εκπτώσεις κάνουν σήμερα «πρεμιέρα», με τους εμπόρους να ελπίζουν σε τζίρο που θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει, έως τις 28 Φεβρουαρίου, τα 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης δημιουργεί έναν «μηχανισμό» ο οποίος, όπως επισημαίνεται, έχει στόχο την προστασία των καταναλωτών και να διασφαλιστεί ότι οι εκπτώσεις που γίνονται είναι πραγματικές και δεν έχουν αλλάξει οι τιμές λίγες μέρες πριν, ώστε να φαίνεται σαν να έχει γίνει έκπτωση.

«Δεν φτάνει να πει ένα κατάστημα ότι πουλάει ένα προϊόν με 40% έκπτωση, στην τιμή που το είχε την περασμένη εβδομάδα. Τώρα, ως τιμή αναφοράς ενός προϊόντος παίρνουμε τη χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα. Δηλαδή τις τελευταίες 30 ημέρες, ποια ήταν η χαμηλότερη τιμή» εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας το Σάββατο στο Mega. Αυτό σημαίνει πως ό,τι έκπτωση θέλει να κάνει το κατάστημα, θα γίνεται επί αυτής της τιμής.

Αν και περισσότερες λεπτομέρειες θα δοθούν μέσα στην εβδομάδα σε σχετική συνέντευξη Τύπου, όπως προανήγγειλε ο κ. Γεωργιάδης, ήδη έχει δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα το e-kataggelies όπου μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τις σχετικές καταγγελίες. «Έχουμε ενεργοποιήσει το 1520, το τηλεφωνικό μας κέντρο και έχουμε τη ΔΙΜΕΑ η οποία είναι έτοιμη επί ποδός, έτσι ώστε μόλις γίνει η καταγγελία να πάμε να το ελέγξουμε» εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης. Προανήγγειλε μάλιστα πρόστιμα για τις επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν τους σχετικούς κανόνες.

Στη «μάχη» των εκπτώσεων το λιανεμπόριο

Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν ήδη μέσα στην εβδομάδα στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα τις πρώτες προσφορές, πριν ακόμη την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων. Το Σάββατο, οι καταναλωτές που επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα είχαν την ευκαιρία σε κάποιες περιπτώσεις να ψωνίσουν σε εκπτωτικές τιμές αλλά και κάνουν «κράτηση» σε προϊόντα που επιθυμούν ώστε να αγοράσουν σήμερα, πρώτη μέρα των εκπτώσεων.

Pούχα και παπούτσια, επώνυμα προϊόντα, καλλυντικά, προϊόντα τεχνολογίας, «λευκές» συσκευές, ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά προϊόντα, έπιπλα και είδη σπιτιού βρίσκονται συνήθως ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.

Ο εμπορικός κόσμος υπόσχεται «γενναίες» εκπτώσεις από την αρχή κιόλας της εκπτωτικής περιόδου ώστε οι μειωμένες τιμές να αποτελέσουν κίνητρο για τους καταναλωτές σε μία περίοδο που το διαθέσιμό τους εισόδημα πιέζεται ασφυκτικά και οδηγούνται σε περιορισμό των δαπανών τους.

Υπενθυμίζεται πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου ενώ τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά και την προσεχή Κυριακή 15 Ιανουαρίου από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.


cnn.gr